cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

Poäng och nyförvärv

Kategori: Allmänt

Godkväll! Som rubriken lyder tog vi en poäng mot dåvarande serieledande Påryd i fredagens match. Jag var dessvärre inte närvarande så jag kan inte ge er några smaskiga detaljer. Matchen slutade hur som helst 2-2. Våra mål gjordes av fjolårets skyttekung Marcus Håkansson. Enligt utsago kvitterade Påryd till 2-2 i matchens sista spark, givetvis väldigt tungt. Men livet går vidare och på fredag är det dags för match igen. Då kommer Oskarshamn på besök på Åvallen. Avspark är 19.00. Jag ska villigt erkänna att jag vet mycket lite om besökarna men jag förväntar mig en tuff match.
 
Nu två väldigt glada nyheter, nämligen två gamla nyförvärv. Jonatan "Farfar" Eriksson och Harald "Swishharre" Justegård har bestämt sig för att återvända till Trekantens IF. Det är något vi är väldigt glada över förstås. De är båda duktiga fotbollsspelare, men personligheten är den största vinsten. Intervjuer med dem båda kommer att komma upp på vår Facebook-sida inom kort. 
 
Vårt utvecklingslag spelade idag match mot Linsdals J-18. Matchen slutade 6-2 i favör för hemmalaget Lindsdal. Var återigen inte närvarande så kan inte ge ut några smaskigare detaljer än att huvudtränare Tommy Berg stod i mål. Hur han ställer sig till sex insläppta mål blir intressant att höra på morgondagens träning. 
 
Det var alles för denna gång. 
 
På återhörande!
Kommentera inlägget här: