cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

Fler comebacker än Foppa?

Kategori: Allmänt

Godkväll gott folk.
 
Sist jag bloggade var jag nyss fyllda 19 år och på upploppet av gymnasietiden. Sedan dess har jag hunnit med att faktiskt ta studenten, skaffat mig ett jobb och dragit en baksida. En del gott och blandat så att säga. Innan jag går loss helt så vill jag bara påpeka att detta kanske blir det första och sista inlägget för ett tag framöver.
 
Innan det är dags för all go fotboll vi har att ta igen så kanske det behövs en liten recap på vem jag är och vad jag gör. Jag heter alltså Calle Winsth, är 20 år ung och bor i metropolen Nybro. Mina dagar bedriver jag på RoyalDesigns lager i Orrefors och fritiden spenderar jag antingen i Mönsterås hos min flickvän eller på Åvallen med Trekantens IF. Mer intressant än så blir det inte.
 
Eftersom det är cirka 14 månader jag bloggade sist så finns det en hel del att skriva om, men jag kommer inte att dra allt på ett blogginlägg för det skulle ta mig evigheter att skriva. Så kort och gott tänker jag tänker jag bara skriva om säsongsinledningen. 
 
I premiären åkte vi till, en för tidpunkt på året, väldigt fin matta på Skyttis IP där hemmalaget Kalmar Södra stod för motståndet. Efter en tuff match fylld med premiärnerver slutade matchen med förlust och resultatet 1-0 till hemmalagets favör. I korta drag ägde vi mycket boll djupt ned på vår planhalva och hade svårt att skapa några vassa målchanser. Kalmar Södra var effektfulla när de anföll och de skapade en del på våra egna misstag. Trots en man mer i större delar av andra halvlek kunde vi inte få in ett kvitteringsmål utan ""lirarnas lag"" kunde hålla undan och skicka hem oss till Åvallen med noll poäng i bagaget.
 
Bara fyra dagar senare var det dags för hemmapremiär på Åvallen som faktiskt ser finare ut i år jämfört med hur den såg ut vid samma tidpunkt förra året. Hur eller hur stod Gullabo/Gullaboås för motståndet, ett lag som vi har haft problem med tidigare säsonger. Det visade sig stämma även i år. 2-0 till favör för gästerna efter bara 13 spelade minuter. Sett till bollinnehav var det ologiskt. Inför andra halvlek fick vår målvakt Filip Lundin utgå med skada. Jag har inte pratat med honom efter matchen, men hoppas att det inte är alltför allvarligt med honom. I mål fick istället den totalt orädda utespelaren Rasmus Artebrant ställa sig i mål, han åtog sig denna uppgift med bravur och kunde se Jimmy Gullquist, ett av flera nyförvärv, göra både 1-2 och 2-2 innan domaren Sandra Werner blåste av matchen. 
 
Således står vi nu på en inspelad poäng efter två spelade matcher. Nästa match spelas mot IFK Påryd på bortaplan. Vi hoppas givetvis kunna inkassera årets första trepoängare.
 
Innan jag rundar av vill jag bara påminna er om att Trekantens IF numer finns på:
-Snapchat @trekantenherr
-Instagram @forzatreket
-Facebook @Trekantens IF.
 
Och för er som inte har gjort det än är det hög tid att köpa guldfemmor i TrekantensIF: http://www.guldfemman.se/trekantens-if
 
Det var alles för den här gången, må gott! 
 
Pååå återläsande!
Kommentera inlägget här: