cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

Sillymånad i Trekantens IF

Kategori: Allmänt

God söndagskväll!
 
 
Dagen till ära fyller undertecknad år. Har haft en fantastisk dag och firat den tillsammans med min fina släkt. Vill passa på att tacka samtliga som har uppvaktat mig på denna dag. 19 år är väl inte det roligaste året att fylla, men mycket händer under detta år. Bal, student och dags att ta tag i sitt liv. Så kan det va.
 
Frimånaden har passerat sen ett tag tillbaka och Trekantens "sillymånad" har inneburit en del tapp men även en handfull nya spelare. Som det antagligen gjort i de flesta klubbar runtomkring. Vi kan börja med den tråkiga delen, folk som lämnat inför kommande säsong. Filip Lundin och Eric Olsson har lämnat oss för att prova på vingarna i Nybro IF. Vi förlorar både en talangfull och lovande målvakt samt en 2 meters centertank, men framförallt förlorar vi två otroligt bra killar. Trevliga och fina människor som jag önskar all lycka till i NIF 2015. Vår tredje förlust inför kommande säsong är "knegarn" Daniel "Vånge" Rydevång. Jag är inte helt säker på om hans beslut är ristat i sten men i nuläget är han inte med i årets trupp. Vånge var ordinarie i större delen av säsongen och en viktig kugge. Även Vånge var en fantastiskt bra kille och kommer att lämna ett tomrum efter sig. Han, tillsammans med Filip och Eric är givetvis varmt välkomna tillbaka!
 
Så till den roligare delen av inlägget, nyförvärv! Hittills har 5 spelare anknytit till Trekantens IF 2015. Kommer att dumpa ett par ord om varje spelare så ni läsare lär känna dem bättre!
 
Felix Lundberg, kommer senast från Smedby BoIK. En stor fysisk spelare som är stark på huvudet med mycket god spelförståelse. Felix är en spelare som kommer till stor del att konkurrera med mittbackarna. Lundberg är född -96.
 
Felix Olofzon, även denna Felix kommer från Smedby BoIK. En spelare som jag aldrig tyckt om att möta på grund av sin snabbhet. Felix har även en väldig god teknik som attribut och kommer med all säkerhet finnas flertalet gånger i målprotokoll under säsongen. Felix ser jag främst som konkurrant till de offensiva positionerna. Född -96.
 
Alen Spahic, senast från Nybro IF. Har haft ett litet uppehåll med fotbollen men var sugen på att köra igång igen och valet föll på Trekantens IF. Spahic är likt Lundberg en stor spelare. Alen har mycket fotboll i sig och det märks. Bara under den tiden som varit har Alen tagit flera kliv i sin utveckling och jag är övertygad om att han kommer ta flera steg under tiden i Trekantens IF. Född -97.
 
Andreas Klinth, senast SSG IF. Klinth, eller Klinthan, blir i och med sin ankomst äldst i truppen. Hela 25 år "gammal". Klinth är ett nyförvärv som är fysiskt stark, har spelförståelse och två bra fötter. En vänsterfotad vänsterback, och pådrivare av rang. Ska bli väldigt kul att se Klinthans utveckling under Tommy Bergs och "Trasans"ledning. Född -90.
 
Gabriel Nyman, senast från Smedby BoIK. "Gabbe" är målvakt och ett relativt solklart nyförvärv då han har familj som är engagerad i Trekantens IF. Nyman har haft en skada i handen och har således inte kunnat agera så mycket målvakt som han önskat. Men nu verkar det vara på bättringsvägen och "Gabbe" har successivt flyttat sig in sig i buren på träningarna, gutt! Född -96.
 
Oscar Winsth, ej klar som spelare. Fortfarande skriven i Orrefors IF som inte velat släppa honom ännu. Vet inte varför det dröjer. Han är dock klar för en roll inom ledarstaben i Trekantens IF. Hur den rollen utformar sig återstår att se. Oscar är, för er som inte vet, min äldre broder. Det sägs att han alltid haft talangen mellan oss två. Jag är beredd att hålla med. Om han tränar och Orrefors IF släpper honom tror jag att han kommer att på allvar konkurrera om en plats i höst. Om han själv är sugen vill säga. Det är, med all respekt mot de andra nyförvärven, det roligaste för mig. Jag har alltid velat spela och träna tillsammans med min broder och nu är det möjligt. Det är otroligt inspirerande för mig! Född -92.
 
Tänkte skrivit ett par rader om matchen mellan Kalmar AIK-Smedby BoIK som spanades in igår lördag, men ser att blogginlägget redan är långt nog. 
 
På återläsande!
Kommentera inlägget här: