cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

Hjärnskakning och materiallirare

Kategori: Allmänt

Goddag!
 
Lite mat har precis landat i magen och ska snart bege mig till Åkrahälls konstgräsplan för att se första 30-35 minuterna av Nybro IF-Ljungbyholm för att sedan försvinna mot Nybro bowlinghall för att spöa skiten ur mina kamrater! 
 
Igår torsdag var det träning i Ljungbyholm på konstgräset på den fantastiska tiden 20.30-22.00. Lite av ett manfall mycket beståendes av sjukdomar, men är säker på att vi inte är den enda klubben som har dessa problem. Förhoppningsvis är detta ett kort problem. Mycket spelmoment under gårdagens träning, jobbigt sådant. Istället för att springa utan boll och utan "tanke" har vi allt som oftast en boll inblandat för att på så sätt få ut fler delar av träningen. Hörde av "Trasan" att det inte är någon skillnad konditionsmässigt om man springer klassiska 70/20 kontra att spela kittelspel med hög intensitet. Jag föredrar givetvis att i alla övningar ha en boll inblandat, och jag är antagligen inte ensam om detta. I ena övningen, övergångskvadrat, fick Viktor "Lady" Bobin sig en törn av den allmänt stenhårda Rasmus "Ralle" Artebrant. Ett ben eller ett knä träffade "Lady" i bakhuvudet och det tog så pass illa att han fick en hjärnskakning. Det såg väldigt otäckt ut när han svajade ner mot marken. Jag har pratat med Lady idag och han mår bättre än igår, och domen från Trasan löd hjärnskakning. Hoppas att han återhämtar sig snabbt och kommer i full träning igen. Lider otroligt mycket med honom, skada efter skada, hoppas det vänder snabbt!
 
Det var alles om gårdagens träning, nu till nästa del i bloggen, fotbollsskor. Ni som känner mig vet min passion för fotbollsskor. Igår anlände ännu ett nytt par hem till mig, dessa: 
För er som inte vet vilka det är så är det ett par Adidas F50 från kollektionen "There Will Be Haters". Alla som köpt nya fotbollsskor vet hur de brukar sitta tight och skava på diverse ställen, och så brukar det även vara för mig. Men dessa skor var mycket mjuka och sköna. Skorna köptes från från http://www.unisportstore.se/ . Unisportstore har ett riktigt bra utbud som man kan jämföra med andra stora företag inom samma bransch. Utöver utbudet har de även bra priser och den snabbaste leveranstiden. Från min beställning till jag kunde hämta ut dem tog det endast 23 timmar. 
 
Det var allt för nu! På återläsande inom kort! 
Kommentera inlägget här: