cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

3 dagar

Kategori: Allmänt

..är det alltså kvar tills det drar igång på riktigt. På lördag klockan 11.00 i Ljungbyholm mot Ljungbyholm startar vi årets fotbollssäsong på riktigt. Som varje år är det något visst med att spela årets första match, mycket nerver, mycket slarv och mycket trötthet brukar vara synonymer till en träningsmatchspremiär. Första matchen brukar sällan vara utav någon högre kvalité och det är kanske inte meningen heller. Det ska vara lite nervigt, mycket kamp och härliga 90 minuter att få springa av sig all tung försäsong. 
 
Igår tisdag genomförde vi ett teknik+fyspass i Trekantens sporthall. Personligen var det det tyngsta fysiska passet i år. På ett sätt gutt under tiden man, som Emil Svensson hade sagt, grisar på. Men det finns väl knappt ingen bättre känsla än när man landar hemma i soffan efter ett riktigt tungt pass. Fint. På träningen i måndags hade vi fullplan i Ljungbyholm och det utnyttjades med mycket spel på stor yta. Imorgon torsdag blir det en högintensiv träning med mycket småspel. 
 
Tidigare idag befann jag mig i Nybro sporthall i någon timme, visste inte vilka som spelade och hamnade nästan där av en slump. Det tog dock inte många minuter innan jag hörde vilka som spelade, Smedby BoIK, F14. En mycket välbekant röst manade på sitt Smedby på ett, inte ovanligt, överdrivet sätt. Ärligt talat lider jag med tjejerna. De behövde då inte veta vart eller hur de skulle spela, det kom från sidlinjen. Utvecklande. Missförstå mig inte, jag älskar engagemang från såväl spelare, ledare, publik och etc. men det går alltid (!) till överdrift med denna herre.
 
När vi ändå pratar om tjejer måste jag nämna Hampus Löfgrens nya fotbollsskor som ser lite feminina ut, all denna hets som har kommit om "drakskor"... Han sa att det var mycket känsla i dem men det var ju inte något han hade ont av, eller som han själv skrev på twitter: "Japp, träningen inställd imorgon pga hål i nätet uppe vid kryssen." 
 
Alles, på återläsande, antagligen fredagkväll, med lite snack inför lördagens match! Må gott!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-02-28 | 15:42:23

    Heja Smedby heja peppe

Kommentera inlägget här: