cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

Kort om Div5 SÖ

Kategori: Allmänt

Godkväll! Precis hemkommen från vår frivilliga träning, 8 stycken dök upp och ärligt talat hade jag högre förväntningar, menmen! Torsdag imorgon och sista heldagen på jobbet sen tar vi välförtjänt helg. På träningen idag var det kvadde, pricken och 4v4. Spelet skulle va samba och inget köttande. Treketbin (Albin Petersson) var den enda som levde upp till detta helt. Som rubriken säger ska jag kort sammanfatta Div 5 SÖ hitills, det lilla jag vet & har att säga. Kim Ahlqvist har påpekat att det är för mycket Trekanten och för lite Flero, men vi kommer till den högintressanta Nybrosexan snart. Jaja! På förstaplats ligger Torsås med 31 poäng inkasserade på 12 matcher, starkt! Torsås förlitar sig mycket på Thom Emilsson som mäktat med att göra 13 baljor när serien nått halvtid. Efter 12 matcher står Påryd på 29 poäng och för mig var det inte oväntat. De har en bra stomme och tyngd. Adam Nilsson styrde mycket av spelet när vi mötte dem på försäsongen och jag antar att det är likadant i dagens Påryd. Vi hittar även Pontus Skruvik Nilsson i Påryd, målvakten som är en duktig målvakt och profil i den lokala fotbollen. Lessebo ligger trea på 26 poäng. Vet inte mycket om Lessebo. De har en stark målskytt i Joakim Ivansson och jag har en god kamrat vid namn Kristoffer Eriksson som spelar där. Placering nummer 4 ligger Pukebergs BK på. Ett Puke som har många sköna karaktärer och listan på profiler fylldes på i och med Arif Dodkanlous, Robert Björklunds och Philip Rosqvists övergångar till "Puke". Daniel Holm har något spännande på gång med flertalet unga spelare blandat med rutinerade spelare. Vet inte om lagledare Magnus "Mugge" Johnsson blivit utvisad ännu i årets serie men allt annat vore skandal. Norra Tång ligger på femte plats, och vet ingenting om dem ärligt talat. Ljungbyholm huserar på plats 6 och har efter 12 matcher spelat ihop 19 poäng. Hampus Löfgren har nog bättre koll på Ljungbyholm än vad jag har. Vi mötte dem i vår första träningsmatch och fick stryk, mycket har hänt, både för oss och dem. Joel Martinsson är kapten i Ljungbyholm och i matchen mot Pukeberg var han felfri. Enligt far min var han född -92. En viktig kugge i ett annars (i matchen mot Puke) blek laginsats. På sjunde plats finns Mörbylånga- dålig koll. Alsterbro ligger på en åttondeplats och nykomlingarna från div 6 förlitar sig mycket på den notoriske skyttekungen Henrik Lagercrantz som ligger på delad förstaplats i skytteligan på 13 mål tillsammans med Torsås Emilsson.
Persnäs huserar på plats 9 och har på 12 matcher spelat in lika många poäng. Rockneby som spelar på vackra Dampevallen ligger på placering numero 10. Plats 11 ligger Läckeby på. 4 poäng är inspelade och det är 5 poäng upp till negativ kvalplats. På sistaplats ligger tyvärr Emmaboda IS. De har efter 12 matcher 1 poäng. Jag säger tyvärr då jag anser att EIS hör hemma mycket högre upp än en förmodad div 6 serie. Henke Johnsson som är tränare har åkt ner en division varje år (reserverar för fel), som huvudtränare i EIS. Inget kaxig resultat tycker många men att utbilda spelare är något som jag antar driver Henke. Kanske kan det vara bra med en omstart för EIS och bygga upp laget från sexan. Jag tycker det är starkt av Emmaboda som faktiskt har kvar Henke som tränare trots det uteblivna resultatet. En bra tränare som delade ansvaret för vår Skruv-zon på Västerviklägret. Det var allt för ikväll! Som ni ser är jag inte riktigt påläst om alla lagen tyvärr, men så kan de va! På återläsande!
Kommentera inlägget här: