cwstankar.blogg.se

En blogg med personliga tankar och lokalfotboll.

Match mot moderföreningen

Kategori: Allmänt

Godkväll!
 
Jag antar att ni sitter hemma tillsammans med en påse tacos och spänt inväntar premiären av Lets Dance. Eller så sitter ni hemma och spänt väntar på mitt blogginlägg. Det senaste känns mer rimligt om jag ska vara helt ärlig. Jag har nyss käkat en halvrå kyckling tillsammans med mina kära föräldrar. Hoppas att det inte är någon fara. Haha.
 
Imorgon lördag är det således dags för match igen. Motståndet imorgon står Nybro IF för. En väldigt rolig match, oavsett om man ska spela eller kolla. Matchen är intressant ur ett par aspekter. Delvis så är det Nybros bästa lag som möter ett hungrigt div. 4 lag. Och delvis så är det flertalet gamla Nybrospelare med i Trekantens IF. Personligen anser jag att det inte finns någon anledning att inte kolla på matchen om man är intresserad av fotboll. Matchen startar 13.00 på Åkrahälls konstgräsplan.
 
Det kommer att bli en väldigt intressant match för oss i Trekanten. Vi kommer förmodligen få träna på försvarsspel och tålamod i såväl offensiven som defensiven. Det kommer att bli en mätare av rang på hur pass mycket vi orkar efter årets försäsong. Elvan är klar men inte truppen, en del sjukdomar och halvskador gör att truppen inte är helt klar ännu (inte enligt min vetskap iaf.). 
 
För mig är matchen givetvis mycket speciell. Nybro IF var som jag skrivit innan här på bloggen, stället där jag växte upp. Vickan var hem nummer två och jag spenderade otroligt många timmar i den röd/vita dressen som ungdom. Att nu spela mot sin moderklubb för en annan förening kommer att vara en speciell känsla. Personligen kommer just den faktorn att fungera som en extra tändvätska. Eftersom fjolårets match blev inställd mot Nybro (orsak oklar?) ska det bli kul att nu på riktigt spela mot dem. 
 
Ni kan läsa Patrik Bergs tankar kring matchen på: http://www.laget.se/NYBROIFA/News/3935372/Match-mot-Trekanten-pa-lordag . 
 
Jag hoppas att ni pallrar er ner till Åkrahälls konstgräs imorgon, om ni inte kommer för fotbollen, kom för kampen mellan många fostrade Nybro IF-spelare och deras nuvarande A-trupp.
 
På återläsande!
Kommentera inlägget här: